Met de lente in aantocht had u misschien wel zin om het archief op te ruimen. Maar wat mag u nu eigenlijk weggooien?
De fiscus stelt dat u de boekhouding tot op het einde van het 7e jaar dat volgt op de belastbare periode moet bijhouden.(u moet dus het volledige boekjaar van 2007-2008-2009-2010-2011-2012-2013-2014 kunnen voorleggen) We spreken dan, in ons geval, over facturen (aankoop/verkoop), BTW bonnetjes, leveringsbonnen, reservaties (bevestigingen!).
U kunt nu dus alles weggooien van voor 1 januari 2007.
Opgelet : dagboeken, grootboek, register van aandelen op naam, inventarisboek (met jaarrekening) en notulenboek dienen 10 jaar bijgehouden te worden. (dus 2004-2005-2006 extra bijhouden)
Alle documenten met betrekking (aan/verkoop) onroerend goed dienen 15 jaar bijgehouden te worden.
Sociale documenten houdt u minstens 5 jaar bij. (registers, contracten, ..)
bron : http://www.vlaanderen.be
Categorieën:Documenten, Wetgeving
Geef een reactie